Waarom een blog goed is voor jouw onderneming

Ik zie je twijfelen.
“Een blog? Lezen mensen dat dan?”
“Hoe kan een blog mijn onderneming dan laten groeien?”
“Gwendolyne, geef me eerst maar goeie redenen vooraleer ik daar mijn tijd of geld in stop.”

At your service!
Hieronder somde ik enkele doorslaggevende redenen waarom een blog jouw onderneming BOOST!

1) Sneller gevonden worden via zoekmachines (zoals Google).

Je website wordt meteen een pak interessanter als er meer waardevolle content op staat, niet? Voor SEO-redenen is het zeker een goede keuze om voor een blog te kiezen als extra marketingtool.

De SEO van jouw website zorgt ervoor dat (potentiële) klanten die al dan niet gemakkelijk vinden. Door zowel de zichtbare inhoud, als achterliggende codes te schrijven in voordeel van de vindbaarheid, maak je de weg naar jouw onderneming gemakkelijker.

Wil je hier meer over weten of wens je hulp om ook jouw SEO te optimaliseren?
Aarzel niet contact op te nemen.

2) Betrouwbaarder overkomen

Je deelt niet enkel extra waarde en informatie, maar komt ook meteen betrouwbaarder over als je exact weet waarover je praat. Het is een manier om aan jouw (potentiële) klanten te laten zien dat je de geschikte persoon bent voor wat zij zoeken.

Vaak zijn jouw bloglezers sowieso naar iets op zoek, zoals tips, een mening, meer informatie of kennis. Door een antwoord of oplossing aan te reiken, onthouden ze dat jij degene was die werkelijk hielp!

3) Relaties opbouwen met jouw klanten

Een blog is, net zoals sociale media, een kanaal om te bouwen aan goede relaties met jouw (potentiële) klanten. Zoals hierboven vermeld staat, kan je door middel van gerichte content mensen bereiken en verder op weg helpen.

Zorg er voor dat je inzendingen en vragen altijd op de een of andere manier probeert te beantwoorden. Wees niet verlegen om lezers en/of klanten te bedanken voor hun steun!

4) Bereik meer mensen in jouw doelgroep

Een blog is “shareable”. De link naar jouw website waar de post staat, kan gemakkelijk gedeeld worden (ook via sociale media!). Je kan dit mee in de hand helpen door jouw lezers aan te sporen de informatie te delen met anderen.

Is jouw ideale klant bijvoorbeeld een zero-waste-enthousiast? Dan is de kans groot dat ook in zijn/haar netwerk gelijkgestemden zitten die zullen doorklikken bij jouw blogpost over het feit dat in conventionele shampoo microplastics te vinden zijn.

Met andere woorden vergroot je jouw bereik en zichtbaarheid door waardevolle content te posten die mensen graag delen.

5) Minder pushy aan marketing doen

Met tekst, info, inspiratie en tips voor jouw lezers ga je op een minder pushy manier om met marketing. Zonder over te gaan naar de “koop nu van mij!”-strategie, help je hen precies daar waar ze oplossingen zochten. Daar zullen jouw lezers (a.k.a. (potentiële) klanten) je dankbaar voor zijn en jou onthouden, of zelfs al meteen overgaan tot het kopen van jouw product of dienst.

Een blog is over het algemeen dus een extra tool om jouw zichtbaarheid te vergroten en jouw passie verder te delen.

Ontdek mijn blogpakketten op maat

Jouw zichtbaarheid vergroten met een blog
Bewaar deze post als pin!

Services

Copywriting

Mailing
Webteksten & blogposts
Sociale Media teksten
Tekst voor drukwerk
Productbeschrijvingen
Proofreading & redactie
Ghostwriting

Digitale Media

Strategieën
Content creation
Social media beheer
Inspiratie- & brainstormsessies
Screening van kanalen
Opstellen content kalender
Campagnes & Events

Business Coaching

Groepscursussen
Marketing coaching
Een-op-een begeleiding
Online Cursussen
Vormingen
Netwerken
Aangepaste coaching naar wens

Facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *