Plan een kennismakingsgesprek

Markedlyne

Duurzaam openbaar event

Nog voor ik aan mijn officiële ondernemingsverhaal begon, kriebelde het al enorm om projecten op poten te zetten. Adili vzw met het openbare event “Abillé Closet Sale” was één van de zaken die ik niet in mijn hoofd liet zitten, maar effectief uitwerkte!

Adili VZW Mathieu en Gwendolyne Schmetz

Adili vzw

In mei 2019 startten mijn broer Mathieu en ik met Adili VZW.

Ieder van ons gelooft in een mooiere wereld.
Eentje waar respect voor mens, dier en planeet niet abnormaal is. Maar ook één waar we met volle teugen van het leven kunnen genieten! 

Die combinatie is mogelijk en hoeft helemaal niet moeilijk of raar te zijn. Onze missie met Adili was samen met al wie hier ook naar verlangt, streven naar zo’n wereld. 

Door ons drukke werk -en schoolleven is de vzw stilgevallen. De website werd ondertussen offline gehaald en (voorlopig) worden geen nieuwe acties of events opgezet.

Het bleef met andere woorden bij één zomers event in het hartje van onze thuisstad Izegem. Niet alleen was het een hele ervaring waar ik heel wat uit leerde, het was ook fantastisch zoiets te organiseren met de volledige steun van mijn gezin. Het was namelijk het eerste echte grote project waar ik mezelf instortte.

Abillé closet sale - een duurzaam event

De allereerste tweedehands kledingverkoop in Izegem met uitsluitend plantaardig eten, milieuvriendelijke alternatieven en feel good vibes.

In de zomer van 2019 lanceerden we met Adili een openbaar evenement op een zo ecologisch mogelijke manier. Het werd een tweedehands kledingverkoop met plantaardige foodtrucks en allerlei extraatjes.

We werkten samen met bewuste ondernemers om de closet sale tot in de puntjes milieuvriendelijk te maken. Metalen rietjes werden ingeschakeld, alsook schonken we dranken in herbruikbare glazen en bekers. Geen drankkaarten, maar uit oceaan-plastiek gemaakte jetons dienden als betaalmiddel.

de organisatie en marketing

Niet enkel kon ik iets vanuit mijn visie en hart organiseren, ik leerde er ook enorm veel door bij!

Tijdens de voorbereidingsfase nam ik bijna alle taken op mij. Zo ontwierp ik een huisstijl met logo, zorgde ik voor de sociale media en publiciteit. Ook de organisatie op zich had ik grotendeels in mijn handen. De communicatie moest vlot verlopen, alsook was het belangrijk dat alle deelnemende verkopers wisten waar en hoe het event in elkaar zat. De vrijwilligers waren allen verzekerd voor de uren waar ze kwamen bijspringen én ze kregen een maaltijd van een van de vegan foodtrucks als bedanking. 

Het werd een stralende dag en een super leerschool!

Link naar het facebook-event